ز معایبی که به کمک ریمپ قابل رفع می باشند.  می توان به  لگ توربو ، کندی حرکت اولیه ، تاخیر پدال گاز ، صدای ناک ( چق چق) ، عدم کشش مناسب در سربالایی ها ، اشاره نمود.

معرفی HAVAL H2

هاوال محصول شرکت GREAT WALL چین است که توسط گروه خودرو سازی بهمن در سال ۹۶ و ۹۷ به بازار ایران ارائه گردید.

از نکات مثبت این خودرو به صندلی ارگونومیک به همراه سرد کن و گرم کن ، سان روف ، صفحه نمایش ۸ اینچ لمسی ، سیستم کمکی DSR  و HAC نام برد. همچنین دوربینی در زیر آینه بغل سمت شاگرد جهت تسهیل پارک نمودن خودرو تعبیه شده است.

از سویی رانندگان این خودرو محبوب از هندلینگ ضعیف و عدم وجود حالت اسپرت گیربگس ، گله دارند. ضعف خدمات پس از فروش نیز از دیگر مشکلات این خودرو به حساب می آید.

WhatsApp Image 2021 07 18 at 22.38.17 1

پس از ریمپ  HAVAL H2چه تغییراتی خواهد کرد؟

کاهش لگ توربو

در شروع به حرکت با این خودرو متوجه لگ زیاد توربو آن خواهید شد. مدت زمانی که طول می کشد تا توربو به حداکثر چرخش خود برسد لگ lag نامیده می شود. پس از ریمپ این لگ تا حدود زیادی با اصلاح جدول بوست توربو کاهش می یابد.

افزایش شتاب و توان

توان خودرو به دلیل پاس نمودن آزمون های آلایندگی یورو ۵  محدود شده است که متخصصان کاراکال بر پایه علم و تجربه حدود ۱۰ الی ۱۵ اسب بخار و نزدیک به ۲۰ نیوتن متر بر توان خودرو می افرایند.

سازگار شدن با بنزین ایران

موتورهای توربو فی نفسه احتیاج به بنزین با کیفیت دارند. در صورت استفاده از بنزین نامرغوب خطر آسیب دیدن موتور وجود دارد. پس از ریمپ ، موتور خودرو با بنزین بی کیفیت کالیبره می شود. و خودرو با بنزین های موجود در جایگاه ها سازگار می گردد. بنابراین درصورت نیافتن بنزین با کیفیت خطری موتور را تهدید نمی کند.

کاهش مصرف سوخت

با تنظیم درصد اختلاط سوخت و هوا در تمامی دور ها و بهینه کردن آن مصرف بنزین این خودرو حدود ۰٫۵ الی ۱ لیتر بسته به سبک رانندگی کاهش می یابد.

افزایش واکنش پدال گاز

به کمک ریمپ می توان پاسخ دهی پدال گاز را افزایش داد که موجب افزایش شتاب و کشش خودرو در دور های پایین می گردد و کندی حرکت اولیه برطرف می شود. طراحان خودرو جهت پاس نمودن تست آلایندگی رفتار دریچه گاز را طوری برنامه ریزی نموده اند که در دورهای پایین دریجه به میزانی کمتر باز گردد. که عدم کشش مناسب را به همراه دارد. در کاراکال مهندسان ما نسبت پدال و دریچه گاز را خطی کرده و عکس العمل پدال را افزایش می دهند.

رفع ایراد عملکرد بیش از حد اکونومی گیربکس

خیلی از مشتریان اعتقاد دارند خودرو در معکوس کشیدن در سربالایی ها مقاومت می کند. پس از ریمپ با اصلاح جداول دریچه گاز شاهد عملکردی سریعتر و روانتر از گیربکس خواهید بود، که طبق خواسته راننده و بدون تاخیر عمل می کند.

مشخصات ایسیو HAVAL H2

ایسیو این خودرو BOCSH ME17 می باشد. در کاراکال تیونینگ ریمپ این ایسیو بدون باز نمودن آن و فقط از طریق درگاه OBD به وسیله پروگرامرهای روز دنیا انجام می دهد. پیشرانه HAVAL H2 با کد موتور GW4G15B به صورت ۴ سیلندر خطی۱٫۵ لیتری توربو شارژ ۱۶v با قدرت ۱۴۰٫۸  اسب بخار و گشتاور ۲۰۲ نیوتن متر می باشد.

haval h2 ecu

مزایای ریمپ HAVAL H2 بصورت خلاصه :

افزایش ۱۵ الی ۲۰ اسب بخار

۲۰ نیوتن متر افزایش گشتاور

سازگاری با بنزین ایران

کاهش مصرف سوخت

اصلاح عملکرد اکونومی گیربکس

رفع صدای ناک

رفع کندی حرکت اولیه

تصحیح لگ توربو

افزایش کشش خودرو در سربالایی ها

حذف خطای فرسودگی کاتالیست P0420

افزایش حساسیت و تسریع پاسخ دهی پدال گاز به راننده

کاهش زمان شتاب صفر تا صد (بسته به شرایط و آمادگی موتور)

ارسال دیدگاه